T R A S Y W W A R S Z A W I E
Plany zagospodarowania przestrzennego Warszawy
Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Warszawy
Struktura funkcjonalno - przestrzenna
Układ drogowo-uliczny.
Układ drogowo-uliczny powinien zapewniać:
sprawne powiązanie z trasami zewnętrznymi (autostradą i krajowymi drogami ekspresowymi), które
będą na obszarze miasta i w jego bezpośredniej bliskości spełniać rolę systemu obwodowego
w stosunku do terenów zurbanizowanych;
obwodowe połączenia międzydzielnicowe oraz trasy mostowe, omijające obszary centralne i silnie
zurbanizowane;
sprawną obsługę terenów zainwestowanych z zachowaniem hierarchiczności systemu ulicznego;
bezpośrednią obsługę otaczającego zagospodarowania kosztem funkcji szybkiego tranzytu
międzyobszarowego w obszarze centralnym miasta.
możliwość prowadzenia dróg rowerowych obsługujących miasto.
Rozwijanie układu drogowo-ulicznego będzie prowadzone poprzez działania zarówno o charakterze
inwestycyjnym jak i z wykorzystaniem środków organizacji ruchu, umożliwiające segregację ruchu o różnym
charakterze, przy czym szczególnie ważne będzie rozdzielenie: ruchu lokalnego od ruchu o większym
zasięgu (o charakterze tranzytowym) oraz ruchu osobowego od ruchu towarowego (samochody ciężarowe i
dostawcze).
Plany układu drogowo-ulicznego Warszawy:
|
Powiązania z trasami zewnętrznymi
W celu realizacji powiązań z trasami zewnętrznymi przewiduje się realizację układu dróg wyższego rzędu
(autostrad i dróg ekspresowych) bezpośrednio związanych z obszarem miasta.
Do tras tych należą:
projektowana autostrada A-2 z kierunku zachodniego do węzła "Konotopa";
projektowana droga ekspresowa od węzła "Konotopa" do istniejącej trasy AK;
istniejący ciąg: trasa AK trasa Toruńska, zmodernizowany do klasy ekspresowej;
projektowana trasa NS (droga ekspresowa) na północ od trasy AK - wylot w kierunku Gdańska;
projektowana Wschodnia Obwodnica Warszawy (droga ekspresowa) do węzła "Zakręt" - wylot
w kierunku Terespola i Lublina;
projektowana Trasa Mostu Południowego (droga ekspresowa) od węzła "Konotopa" do drogi
ekspresowej nr S 17, wraz z tunelem na odcinku od rejonu ulicy Pileckiego do rejonu ulicy Rosoła na
Ursynowie o długości około 2,5 km;
projektowana trasa NS (droga ekspresowa) od węzła "Lotnisko" z Trasą Mostu Południowego do węzła
"Marynarska" (z ulicą Marynarską);
przedłużenie trasy NS na południe, od węzła "Lotnisko" z Trasą Mostu Południowego jako drogi
ekspresowej;
projektowana droga ekspresowa Salomea Wolica - wylot w kierunku Katowic i Krakowa.
na północy, Trasa Mostu Południowego na południu), za pośrednictwem której wyprowadzony będzie ruch
z Warszawy na zewnątrz - w powiązaniach z trasami międzynarodowymi i krajowymi; między innymi
wzmocnione zostanie połączenie komunikacyjne z aglomeracja łódzką. Istotnie poprawione zostaną relacje
z układem dróg aglomeracyjnych.
|
Realizacja sieci dróg ekspresowych-krajowych planowana jest przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych
i Autostrad.
Inwestycje w zakresie ulic miejskich muszą być skoordynowane w czasie z planowaną realizacją krajowych
dróg ekspresowych.
Między innymi niezbędne jest:
zmodernizowanie do klasy drogi GP odcinka Al. Jerozolimskich od ul. Łopuszańskiej do węzła
"Salomea";
zmodernizowanie odcinka Al. Jerozolimskich od Ronda Zesłańców Syberyjskich do ul. Łopuszańskiej;
zmodernizowanie ciągu ulic Marsa - Żołnierska;
dokończenie budowy Trasy Siekierkowskiej;
budowa ul. Nowo-Lazurowej;
budowa dojazdów do portu lotniczego im. F. Chopina.
|