Statut       Zarzad       Kontakt       Mapa strony


T R A S Y   W    W A R S Z A W I E




Plany zagospodarowania przestrzennego Warszawy

Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Warszawy

Struktura funkcjonalno - przestrzenna

Układ drogowo-uliczny.

Układ drogowo-uliczny powinien zapewniać:
  • sprawne powiązanie z trasami zewnętrznymi (autostradą i krajowymi drogami ekspresowymi), które będą na obszarze miasta i w jego bezpośredniej bliskości spełniać rolę systemu obwodowego w stosunku do terenów zurbanizowanych;
  • obwodowe połączenia międzydzielnicowe oraz trasy mostowe, omijające obszary centralne i silnie zurbanizowane;
  • sprawną obsługę terenów zainwestowanych z zachowaniem hierarchiczności systemu ulicznego;
  • bezpośrednią obsługę otaczającego zagospodarowania kosztem funkcji szybkiego tranzytu międzyobszarowego w obszarze centralnym miasta.
  • możliwość prowadzenia dróg rowerowych obsługujących miasto.
    Rozwijanie układu drogowo-ulicznego będzie prowadzone poprzez działania zarówno o charakterze inwestycyjnym jak i z wykorzystaniem środków organizacji ruchu, umożliwiające segregację ruchu o różnym charakterze, przy czym szczególnie ważne będzie rozdzielenie: ruchu lokalnego od ruchu o większym zasięgu (o charakterze tranzytowym) oraz ruchu osobowego od ruchu towarowego (samochody ciężarowe i dostawcze).
  • Plany układu drogowo-ulicznego Warszawy:

    Powiązania z trasami zewnętrznymi
    W celu realizacji powiązań z trasami zewnętrznymi przewiduje się realizację układu dróg wyższego rzędu (autostrad i dróg ekspresowych) bezpośrednio związanych z obszarem miasta.
    Do tras tych należą:
  • projektowana autostrada A-2 z kierunku zachodniego do węzła "Konotopa";
  • projektowana droga ekspresowa od węzła "Konotopa" do istniejącej trasy AK;
  • istniejący ciąg: trasa AK – trasa Toruńska, zmodernizowany do klasy ekspresowej;
  • projektowana trasa NS (droga ekspresowa) na północ od trasy AK - wylot w kierunku Gdańska;
  • projektowana Wschodnia Obwodnica Warszawy (droga ekspresowa) do węzła "Zakręt" - wylot w kierunku Terespola i Lublina;
  • projektowana Trasa Mostu Południowego (droga ekspresowa) od węzła "Konotopa" do drogi ekspresowej nr S 17, wraz z tunelem na odcinku od rejonu ulicy Pileckiego do rejonu ulicy Rosoła na Ursynowie o długości około 2,5 km;
  • projektowana trasa NS (droga ekspresowa) od węzła "Lotnisko" z Trasą Mostu Południowego do węzła "Marynarska" (z ulicą Marynarską);
  • przedłużenie trasy NS na południe, od węzła "Lotnisko" z Trasą Mostu Południowego jako drogi ekspresowej;
  • projektowana droga ekspresowa Salomea – Wolica - wylot w kierunku Katowic i Krakowa. na północy, Trasa Mostu Południowego na południu), za pośrednictwem której wyprowadzony będzie ruch z Warszawy na zewnątrz - w powiązaniach z trasami międzynarodowymi i krajowymi; między innymi wzmocnione zostanie połączenie komunikacyjne z aglomeracja łódzką. Istotnie poprawione zostaną relacje z układem dróg aglomeracyjnych.
  • Realizacja sieci dróg ekspresowych-krajowych planowana jest przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad.
    Inwestycje w zakresie ulic miejskich muszą być skoordynowane w czasie z planowaną realizacją krajowych dróg ekspresowych.
    Między innymi niezbędne jest:
  • zmodernizowanie do klasy drogi GP odcinka Al. Jerozolimskich od ul. Łopuszańskiej do węzła "Salomea";
  • zmodernizowanie odcinka Al. Jerozolimskich od Ronda Zesłańców Syberyjskich do ul. Łopuszańskiej;
  • zmodernizowanie ciągu ulic Marsa - Żołnierska;
  • dokończenie budowy Trasy Siekierkowskiej;
  • budowa ul. Nowo-Lazurowej;
  • budowa dojazdów do portu lotniczego im. F. Chopina.